I øjenhøjde med kunderne

Af Susanne

MENY Nordhavn er et fødevaremarked fyldt med delikatesser,og man går aldrig forgæves, hvis man ønsker sig noget lækkert til weekenden, aftensmaden eller frokosten. Det gælder både den hurtige convenienceløsning, de udsøgte råvarer eller den gode flaske vin. Samtidig er MENY Nordhavn også et sted, hvor man kan få en lang række dagligvarer til lave hverdagspriser.  

Vi er et supermarked, der er i øjenhøjde med alle vores kunder her i Nordhavnskvarteret og på Østerbro. Hos os gør vi en dyd ud af at imødekomme den efterspørgsel, folk i området stiller til et moderne fødevaremarked. For det første har vi et sortiment udover det sædvanlige. Hos os kan man finde specielle varer, man ikke kan finde i mange andre MENY-butikker, fordi adskillige af vores leverandører har udvalgt os som butik til at forhandle deres varer. Så vi har virkelig mange unikke varer på hylderne. 

For det andet er vi også et supermarked med hverdagspriser, så man er sikker på, at man giver en lav pris på de varer, der oftest lander i indkøbskurven. Vores hverdagsprisprogram MENY HVERDAGSPRIS omfatter mere end 400 varer og gør det meget billigere at købe de mest gængse varer,” siger Mathias V.B. Henriksen, der er ny købmand i spidsen for MENY Nordhavn. Han har stor erfaring fra detailvarebranchen og har blandt andet været butikschef for flere andre MENY-butikker. Derudover har han erfaring fra både en Spar-butik og nu hedengangne Irma. 

Glæder sig til at opleve sommer i Nordhavn

Han været købmand for MENY i Nordhavn i to måneder og glæder sig meget til at opleve butikken til sommer, når der er et pulserende liv i gaderne i kvarteret. ”Det bliver fantastisk at opleve at Nordhavn, når solen skinner, og det er 20 grader varmt. Her kan vi allerede noget, men vi skal være endnu dygtigere til at kunne tilbyde folk det, de efterspørger, når de er på vej ned til vandet eller ønsker at få den hurtige frokost. Det er et udviklingsområde, vi gerne vil arbejde videre med,” påpeger Mathias V.B. Henriksen og tilføjer: ”Det handler om, at vi hele tiden skal tilpasse os det, som kunderne søger.”

I MENY Nordhavn kan man foretage sine indkøb i afdelinger, der er en slags specialbutikker med et fagpersonale, der kan vejlede og rådgive omkring den mad, de sælger. ”Man skal som kunde nærmest opleve, at man har været i flere butikker, når man har besøgt os. Uanset hvad man søger, skal man ikke være i tvivl om, hvor man skal gå hen og købe det. For eksempel kan vores vinafdeling levere alt lige fra en kølig rosé, man kan med sig under armen over til de eksklusive vine. Vi rammer bredt med vores vine og har et enormt udvalg, der kan tilfredsstille enhver smag. ’Fiskeriget’ er til alle dem, der ønsker at købe frisk fisk i butikken, og vi kan selvfølgelig også tilbyde en stor og velassorteret Frugt & Grøntafdeling. Her er vi blandt andet gået i samarbejde med Meyers om at levere danske økologiske bælgfrugter, der går lige fra lollandske rosiner til belugalinser, der er produceret i Danmark. De er et godt eksempel på det store, sunde og varierede udvalg, vi kan tilbyde inden for frugt og grønt,” siger Mathias V. B. Henriksen og fremhæver også butikkens slagter- og delikatesseafdeling.    

Nemt at købe ind

Det skal altid være nemt at handle hos MENY Nordhavn, hvis man for eksempel ønsker den hurtige løsning en mandag aften på vej hjem efter at have hentet børn. 

”Her er plads til, at man kan gå og ose i lang tid, når man køber ind, men vi er i den grad også i stand til at levere
de hurtige løsninger til kunderne. Ønsker man for eksempel at bestille på Wolt, kan man gøre det hos os. Vores delikatesse har varm mad, hvor man kan sidde og spise, og vores convenience-område er blevet udvidet, så vi kan tilbyde endnu flere retter, man selv skal varme. Der er blandt andet kommet et større sortiment af supper og sandwicher. Vi sælger også lækre pizzaer, man selv kan varme i 10 min, så de er klar til at blive spist. Vi bliver ved med at bygge på, så det bliver så nemt for kunderne som muligt,” fastslår MENY Nordhavns nye købmand. 

Positiv nærhed

Som en ansvarlig og kvalitetsbevidst supermarkedskæde gør MENY en masse for økologi og bæredygtighed, og Nordhavns-butikken prøver konstant at udvikle på området inden for de udstukne rammer. De forsøger blandt andet at begrænse deres madspild så meget som muligt og tænker hele tiden på de grønne  løsninger i forhold til kunderne, understreger Mathias V. B. Henriksen. Et andet fokusområde for ham er placeringen i Nordhavn og Århusgadekvarteret. 

“Jeg hæfter mig ved, at det er en meget lokal butik. Det er fantastisk på mange punkter. Nordhavn er lidt en by i byen med alt den positive nærhed, det indebærer. Vi har rigtig mange gengangere, og her kommer også en masse børn i butikken. Der er en god mangfoldighed i kvarteret og en dejlig uhøjtidelig tone. Det er min oplevelse som relativ nyankommen købmand, at folk er venlige og helt nede på jorden. Og hvis folk har nogle inputs til vores butik, er vi altid lydhøre over for det. Så er der noget, der kan lade sig gøre og noget, der ikke kan, men jo flere inputs, vi kan få, jo bedre butik kan vi skabe til vores kunder,” opfordrer han.


MENY Nordhavn · Southamptongade 2 · Tlf. 35 13 01 30 · www.meny.dk

Related Articles