Hos Automester Gentofte kan man få udført både mekanisk arbejde, el-arbejde, pladearbejde og lakering. Det er faktisk lidt usædvanligt i disse tider og er en stor fordel for kunderne, at man kun behøver at tage ét sted hen med sin bil.
Det topprofessionelle autoværksted ligger centralt på Mesterlodden 4 tæt på både Helsingørmotorvejen og Lyngbyvejen. ”Kernen i vores arbejde er det mekaniske arbejde. Men derudover har vi specialiseret os i skadearbejde, pladearbejde, lakering, rustarbejde, el, glasudskiftning, dækopbevaring m.m. Det skyldes ganske enkelt, at kan vi klare det hele inhouse, så slipper kunderne for besværet med at skulle bruge tid og resurser på at tage andre steder hen. Derfor er vi totalleverandører af alt arbejde med biler,” siger indehaver Allan K. Hansen.
Rene og velholdte lokaler
Autoværkstedet var oprindeligt et Bosch Service værksted, som for 10-11 år siden blev en del af Automester. Værkstedet laver alle slags biler – inklusiv leasing – og består af 10 medarbejdere herunder 2 lærlinge. Her er åbne, lyse lokaler, og det er en dyd, at lokalerne er rene og velholdte. De har seks lejebiler, som man mod en beskeden betaling kan leje, mens ens bil er til reparation. Automester Gentofte laver desuden også forsikringsskader.
Et af deres store indsatsområder er klargøring til syn, ligesom serviceeftersyn af både nye og ældre biler er et fokusområde. ”Man mister ikke sin fabriksgaranti, hvis man får sin bil serviceret hos os. Vi laver alt efter fabrikantens forskrifter. Derfor beholder man garantien. Vi trækker serviceskemaer på de enkelte biler fra fabrikanterne, så vi ved, hvad der skal udføres i forhold til alder og kilometertal på den specifikke bil,” og stempler til sidst i servicebogen oplyser Allan K. Hansen.
Fleksible og tilgængelige
Da der er mange hænder på værkstedet, er de smidige og kan ofte hjælpe akut, hvis der skulle være et problem. ”Vi planlægger selvfølgelig tingene, men er meget fleksible i forhold til, at folk kan få deres bil så hurtigt som muligt og gerne samme dag. Samtidig får vi reservedele leveret seks gange om dagen og om natten. Generelt er her en høj grad af tilgængelighed. Vi bestræber os altid på at svare telefonen og mailen med det samme, og vi afgiver tilbud næsten med det samme. Alle medarbejdere kender procedurerne og kan selv oprette kunder. Hele processen med at kunden ringer og booker ind, vi modtager bilen, reparerer den og afslutter den, kører stramt og effektivt. Det har vi brugt meget tid på at få lagt i helt faste rammer til gavn for vore kunder,” afslutter Allan K. Hansen.
AutoMester Gentofte · Mesterlodden 4, 2820 Gentofte · tlf. 39 29 00 48 · www.automestergentofte.dk