Lidl på Dirch Passer Allé 1 på Frederiksberg er skabt ud fra ønsket om at give kunderne en helt speciel indkøbsoplevelse. Derfor er butikken blandt andet lys, åben og har et stort og varieret vareudbud.
Lidl på Dirch Passer Allé 1 er lidt speciel i forhold til andre Lidl-butikker, da den er en af de første butikker med et nyt indretningskoncept, der skal give kunderne på Frederiksberg en helt særlig oplevelse. Det mærker man tydeligt, når man træder ind i den lyse og meget rummelige butik. Her glædes man blandt andet over det åbne udsyn til blandt andet frugt- og grøntafdelingen og til vinafdelingen. Smukt egetræ pryder overalt på væggene, mens belysningen sørger for at sætte fokus på alle varerne. Det er nemt at overskue butikken, og ganske ukompliceret at finde de varer, som er relevant for en. Det gør indkøbet til en rar og behagelig oplevelse.
Indstillet til fødevarernes Oscar
At ændringerne har gjort en forskel ses blandt andet ved, at Dirch Passer Allé-butikken i år var indstillet til Landbrug & Fødevarers ’Frugt- og grøntprisen’ – detailhandlens svar på filmverdens oscarstatuetter – som Rema dog endte med at vinde. ”Nomineringen er en stor cadeau til alle, der arbejder her,” siger butikschef Christian Bjørnlund og tilføjer: ”Lidl har kerneværdier som kvalitet, friskhed, renhed og den gode indkøbsoplevelse. For os er renhed og friskhed stærkt væsentlige faktorer i forhold til, at kunderne kommer igen for at handle ind i butikken. Når man har en flot butik, gode produkter og et bredt sortiment, der hele tiden ændrer sig alt efter hvilken årstid, vi har, så får man glade og tilfredse kunder. Vi er derfor nødt til at være dynamiske og i bevægelse hele tiden. Hos os kan vi konstant tilbyde nye varer i sortimentet og med vores store og varierede udbud mener vi, at vi rammer områdets brede målgruppe rigtig fint,” siger Christian Bjørnlund.
Bred målgruppe
Han fortæller, at de føler sig rigtig godt modtaget af Frederiksbergenserne, der ofte lader rosende ord falde om butikken. ”Mange påskønner, at Lidl har valgt at smide så mange ressourcer i vores butik. De er også glade for, at vi har et stort P-hus med en masse gratis p-pladser helt tæt på. Da vi har en del skoler i området, kommer her både unge, ældre og børnefamilier, så vi dækker virkelig bredt, hvad angår kunderne. Udover vores store sortiment frister vi også med, at man kan købe en kop kaffe ved indgangen, som man sammen med vores friske og velduftende bake-off kan nyde her eller på vej til arbejde,” siger Christian Bjørnlund.
Tilpasser sig samfundet
Med den brede målgruppe er strømmen af kunder nogenlunde stabil, men der kommer naturligvis flest kunder mellem kl. 16-18, men ifølge butikschefen er kunderne gode til at holde afstand og til at overholde alle de foranstaltninger, der bliver gjort for at forhindre coronavirussen i at brede sig. ”Vi forsøger konstant at tilpasse os det samfund, vi lever i. Derfor satser vi stort på økologi, agerer bæredygtigt, bekæmper madspild og er fx med i Too Good To Go. Vi har udfaset plastposerne, så vi kun har papirposer ved kassen.
Desuden bygger vi i dag kun grønne butikker, der kører på grøn energi. Derudover har vi en masse spændende konkurrencer samt Lidl+ konceptet, som er en app med medlemsfordele til vores kunder. Selv om vi er en stor international butikskæde, ved vi, at danskerne er glade for danske varer, derfor har vi et meget bredt sortiment af danske varer og lokale leverandører. Vi lytter til kunderne, og blandt andet derfor har de taget godt imod os. Jeg har selv været med i en reklamevideo sammen med det danske landshold i herrehåndbold, og vi ønsker at signalere, at vi støtter landsholdet og står bag drengene, når de skal kæmpe om VM-guld i Egypten til januar,” siger Christian Bjørnlund.
LIDL · Dirch Passers Allé 1 · 2000 Frederiksberg
Tlf. 80 70 27 02 · www.lidl.dk