Tid til kunderne

Af Susanne

Hos de tre Profil Optik butikker på Østerbrogade går de stærkt op i at give kunderne den bedste og mest grundige service.

Når man taler med butikschef Sine Bergh fra Profil Optik på Østerbrogade, er man ikke i tvivl om, at hun mener det meget seriøst, når hun fortæller hvor vigtigt det er, at de kan yde deres kunder en uovertruffen service. ” Hos os vægter vi ikke kun den gode kvalitet på vores glas og stel, men i særdeleshed også den tid, vi har til vores kunder. Jeg har, ligesom de fleste af mine kollegaer, arbejdet for andre optikerkæder, og vi har alle sammen valgt at være i Profil Optik, fordi vi her har tid til at udføre vores arbejde professionelt og dybdegående,” siger hun. 

Alt bliver individuelt tilpasset

Servicen omfatter mange forskellige løsninger og tilbud inden for blandt andet øjet og dets sundhed. En af dem er Profil Optiks grundige synstjek. ”Vi ser på én ting, når man kommer ind til os – om synet er, som det skal være. Derfor udfører vi en række forundersøgelser i forbindelse med vores synsprøve, hvor vi blandt meget andet måler trykket på øjnene, tager nethinde-billeder og screener dem for en række forskellige øjensygdomme. I synsprøven giver vi os tid til at lytte til vores kunders behov, så vi kan finde de bedste brilleløsninger. Alt bliver individuelt tilpasset i forhold til kunden og kundens fysik, hvordan man går og står, hvad ens erhverv er, om man bruger det nære syn eller ser op længere afstand osv. Jo mere tid man har sammen med sine kunder, jo bedre kan man lære dem at kende og finde ind til de behov, som de egentlig har brug for briller til,” siger Sine Bergh. 

Lifestyle med fordele

Har man behov for tre eller flere briller, har Profil Optik tryghedsaftale, hvor man frit vælger mellem briller, solbriller og sportsbriller og betaler
en fast månedlig ydelse. Aftalen hedder Lifestyle og giver adgang til en lang række fordele, som eksempelvis styrkegaranti, hvor man får skiftet glas i alle briller i aftalen uden beregning, hvis synet ændrer sig.

Ud over styrkegarantien er der i Lifestyle aftalen også inkluderet årlige synstjek, en forsikring, der blandt andet dækker skader, tab og tyveri, samt mulighed for at bytte en brille ud hvert år, så brillegarderoben altid er opdateret. 

”Det er blandt andet derfor vi har årlige synstests inkluderet i Lifestyle aftalen. Hvis en kundes syn har ændret sig markant, laver vi nye glas til dem uden beregning. På den måde laver vi trofaste stamkunder, som er de bedste ambassadører for os,” afslutter butikschef Sine Bergh.


Østerbrogade 27  tlf. 35 42 07 78  · Østerbrogade 104 · tlf. 35 35 20 21 · Østerbrogade 152 · tlf. 35 26 40 50 · www.profiloptik.dk

Related Articles