Jeg følte mig i hvert fald meget levende, da jeg deltog i Peacock & Discovery Travel’s årlige Nytårskur 2019 på D’Angleterre. 300 topkunder var inviteret, så de kunne møde medarbejdere og leverandører, og der var venteliste for deltage i arrangementet, der blev afholdt for syvende år i træk.
Kun fantasien sætter grænser for hvad der kan lade sig gøre inden for rejseverdenen – eller gør den? Det virker som om at grænserne er brudt, og alt er muligt! Der er ingen tvivl om, at Peacock og Discovery Travel’s varemærke er oplevelser og luksus med stort O og stort L. Det var olympiaden, de ypperste af de ypperste, der var samlet her. Peacock Travel, Discovery Travel og deres leverandører åbnede bestemt op for godteposen på denne kolde lørdag i januar, hvor man bare drømte om at henføre sig til varme, eksotiske og luksuriøse himmelstrøg. Rundt regnet er 70 procent af bureauernes rejser til destinationer uden for Europa. Seychellerne og Mauritius, rejser i Afrika for at se vilde dyr, Cambodja og Vietnam samt Sri Lanka, Australien og New Zealand er deres største og mest populære rejsemål.
Leverandørerne til lørdagens sammenkomst hos Discovery og Peacock var blandt andet Aman Resorts, Beachcomber med Royal Palm, ifølge rejsebureauerne det bedste og mest luksuriøse hotel på Mauritius, og mange flere smukke hoteller i resten af verden.
Conrad byder bl.a. på Conrad Maldives Rangali Island og en luksussuite (eller faktisk en hel villa!) på havets bund til omkring 450.000 kroner i døgnet per nat! Gad vide om man overhovedet vil få sovet – umiddelbart vil jeg nok selv blive alt for betaget af alle de smukke fisk og havdyr, der svømmer forbi…
Desuden deltog CS World Travel, Kudadoo Private Island på Maldiverne, One&Only resorts på Maldiverne og i Dubai samt naturligvis også krydstogtsrederierne Silversea Cruises og Seadream Yacht Club, Shangri-La på Maldiverne og hotelkæden Tea Trails med topprodukter på Sri Lanka.
Det er stensikkert, at Discovery og Peacock leverer service af allerhøjeste karat, og altid står parat. Deres Concierge Service er døgnbemandet, også uden for normal åbningstid. Concierge-vagten har altid en telefon og computer klar ved siden af sengen, så hjælpen er nær, hvis kunden får behov for det.
Det er service, når det er bedst. Præcis hvad jeg blev mødt med som gæst. Både af Peacock og Discovery – samt deres leverandører. Naturligvis også af medarbejderne på den smukke location. Hotel D’Angleterre åbnede og lukkede olympiaden på bedst mulige manér.
Der var sørget for det hele denne dag. Alt fra nypudsede, fine lysekroner til skøn mad og top professionelt personale. Jeg blev ønsket god dag flere gange – og det var inden den sidste dør blev åbnet for mig.
Det er altid rart, når en ny dør åbner, og denne dag åbnede der sig, bogstavelig talt, en helt ny verden for mig, og forhåbentlig også for dig. Jeg skal i hvert fald have pakket min kuffert.