I København og på Østerbro er efterspørgslen efter at få stillet sin sult eller tørst nemt og hurtigt stadig stigende. Flere og flere ønsker at komme hurtigt igennem hverdagens indkøb, og dem vil Salling Group, der står bag Netto, Bilka og Føtex, gerne hjælpe på en ny og mere inspirerende måde med butikken tjæpt, der ligger på Blegdamsvej nær Trianglen.
Den nye butik åbnede dørene den 3. april med fest og farver og fejring i lokalmiljøet med et nyt og friskt udtryk i form af farven lyserød, der går igen i både loftet og rundt omkring i butikken.
Efter et lærerigt år har tjæpt taget alt det bedste med fra Netto Express og forbedret konceptet, så butikken i endnu højere grad kan imødekomme kundernes behov. De har derfor skåret antallet af dagligvarer markant ned for at gøre valget mere simpelt og hurtigere. Ikke ved at fjerne rugbrød og vaskemiddel, men ved at reducere valgmulighederne indenfor de to varetyper.
”Til gengæld har vi flere convenience-måltider på hylderne. Det er både de retter, man kan tage med sig på farten, men også de retter, man kan opvarme derhjemme,” siger Brian Betnass Jespersen, butikschef i tjæpt Blegdamsvej og tilføjer: ”Det handler om at gøre det nemt og hurtigt for kunderne.”
Når kunderne træder ind i tjæpt, bliver man mødt af to-go området, hvor der typisk vil være frisksmurte sandwich, salater og hurtig mad til farten.
”Her kan man også få friskbrygget kaffe og et brødudvalg med morgenboller og croissanter fra bake-off. Derudover et bredere og nøje udvalgt sortiment af drikkevarer. Når man så går længere ind i butikken, er der nogle lidt andre produkter, som er mere profilorienteret. Det kan være måltidskasser fra SkagenFood og Løgismose. Her vil også være færdigretter og convenience-produkter i form af f.eks. chili con carne, lasagne, pizza og lignende, samt en reduceret frugt- og grøntafdeling. For hvis man skal handle ’stort ind’ med vogn, så tager man Netto-butikken længere nede ad vejen på Blegdamsvej, selvom det er vigtigt at understrege, at vi også er en butik fyldt med dagligvarer,” påpeger Brian Betnass Jespersen, der bl.a. har en fortid som franchisetager af flere 7-Eleven butikker.
Gerne være en del af lokalområdet
tjæpt er et spritnyt koncept, og Brian Betnass Jespersen vil gerne være stærkt lokalt orienteret for at gøre opmærksom på, at de har slået dørene op på Østerbro. Der har i god tid inden åbningen den 3. april været en lang række lokale tiltag, som udlodning af billetter til landskamp i Parken, gratis uddeling af hundredvis af balloner til børn osv. for at fortælle, at tjæpt snart er en del af østerbroernes hverdag:
”Vores kunder kommer primært fra nærområdet, så det er her, vi skal markere os. Jeg vil meget gerne lære folk i lokalområdet at kende og hilse på alle, der kommer ind i butikken,” siger Brian Betnass Jespersen, som i den sammenhæng nævner, at han agter at være aktiv til stede, før FCK spiller kampe i Parken: ”Vi vil jo gerne markere vores tilhørsforhold her på Østerbro. Og vi ligger perfekt til, at man kan tage en sandwich og en sodavand eller kop kaffe med over i Fælledparken på en herlig solskinsdag,” slutter han.
Det bedste fra to verdener Det er formentlig ikke gået nogen forbi, at priserne på grund af inflationen er gået op de seneste år, og danskerne har derfor haft behov for at prioritere sine dagligvareindkøb. Med et to-go område, der er billigere end mange af de andre tilbud i byen og med en base af varer til discountpriser, mener Brian Betnass Jespersen, at tjæpt er et fremragende tilbud til østerbroerne. ”Vi har det bedste fra to verdener. Her kan man få den nemme og hurtige mad til gode priser. Vi holder åbent fra kl. 6.00 til 23.00 i hver-dagene inklusiv søndag, mens det er fra kl. 6.00 til 1.00 fredag og lørdag.”
tjæpt · Blegdamsvej 118 · 2100 København Ø