Ronni og Haider passer på øjnene på Østerbro

Af Susanne

Ronni Rasmussen og Haider Alzahawe er indehavere af Louis Nielsen på Østerbro og selvstændigt erhvervsdrivende. Et godt lokalt byliv i hovedstaden er vigtigt for dem og de nyder begge at kunne drive forretning i den bydel, de elsker. Høj faglighed og kundernes tryghed er vigtigt for dem begge, og de sætter en ære i at passe godt på Østerbros øjne.

På Østerbrogade 35 kan du møde Ronni Rasmussen og Haider Alzahawe og resten af det stærke hold af medarbejdere hos Louis Nielsen. Butikschefen og chefoptikeren er også indehavere af butikken, som de sammen har drevet i flere år. Og flere og flere kunder på Østerbro får øjnene op for det unge dynamiske team.

  • Vi er relativt unge, men meget dynamiske og altid klar til at hjælpe kunderne her på Østerbro med den bedste løsning til en god pris uden af gå på kompromis med kvaliteten, fortæller Ronni Rasmussen og smiler. Og selv om Ronnis ord kan lyde lidt klichéagtige, er der faktisk hold i dem. Det fortæller den stigende tilgang af kunder, butikken har oplevet, siden Ronni og Haider tog over for to år siden, og det fortæller de kundeevalueringer, som mange kunder leverer efter hvert besøg.
  • Vi kan se på kundernes tilbagemeldinger, at de er rigtig glade for at komme hos os. De får overraskende meget for pengene, er den typiske tilbagemelding, og samtidig er de trygge ved vores synstest med sundhedstjek, fortæller Haider Alzahawe, der, udover at være indehaver sammen med Ronni, også er butikkens chefoptiker.

Opskriften på succes: En tryg lokal oplevelse

At butikken er helt lokal, betyder meget for de to indehavere, og de er sikre på, at det også betyder meget for kunderne. – Østerbro er jo sin egen lille bydel, hvor mange af os kender hinanden. Vi holder sammen, og det betyder meget, synes jeg, fortæller Ronni Rasmussen.Trygheden ved at kende sin optiker og stole på, at ens syn er i kompetente hænder, er alfa og omega, mener Haider Alzahawe. – Når man lægger sit syn i andres hænder, skal de være dygtige. Det er vi. Vi har mange års erfaring, og det giver en tryghed hos vores kunder, at de ved, at de kan regne med os og vores faglighed, fortæller han. Pas godt på synet – det skal holde hele livet. Udover den lokale forankring har butikken blikket skarpt rettet mod øjensundhed, og netop dét fokusområde har mange nye kunder fået ”øjnene op for”.

  • Mange peger på synet som deres allervigtigste sans, men alligevel glemmer de at få undersøgt øjnene regelmæssigt. Den kedelige tendens ønsker vi at ændre på, fortæller Haider Alzahawe.

På nuværende tidspunkt har Louis Nielsen på landsplan flere tusinde dokumenterede sager, hvor en patient har fået afdækket symptomer på øjensygdomme, der potentielt kunne have kostet personen synet, hvis ikke det var blevet opdaget. I mange tilfælde viser synstesten, at patientens syn er helt som det skal være, men nogle få gange, kræver det hurtig handling fra Haider og co. i butikken, så patienten redder sit syn.

Vi oplever, at flere og flere får undersøgt synet regelmæssigt, men der er stadig mange her på Østerbro, som vi opfordrer til at komme forbi til en synstest med sundhedstjek. Bare for en sikkerheds skyld, fortæller Haider Alzahawe og tilføjer. Det er ikke altid, at øjnene selv fortæller på forhånd, at noget er galt. Vi anbefaler en synstest hvert andet år, da synet og øjnene kan udvikle sig hele livet.

Unikt samarbejde med øjenlæger
Louis Nielsen har, som de eneste i branchen, oprettet et uafhængigt øjenlægenetværk, som består af ti højt specialiserede øjenlæger. Det betyder, at hver patient er i trygge hænder hos Louis Nielsen på Østerbro. Vurderer Haider eller en af butikkens øvrige optikere, at der er uregel-mæssigheder, der kræver yderligere undersøgelse, sendes billederne af patientens øjne straks videre til øjenlægenetværket. Øjenlægenetværket svarer tilbage med en faglig vurdering, oftest inden for 12-24 timer – og senest inden for 72 timer.

Øjenlægerne i netværket handler hurtigt og resolut og laver en akut henvisning, hvis der er brug for, at patienten skal undersøges nærmere på hospitalet eller hos en øjenlæge med det samme, fortæller Haider Alzahawe.

Ronni og Haider glæder sig til at se kunder i butikken
– både eksisterende som nye.

Vi har igen normale åbningstider, og glæder os meget til at få besøg. Hvad enten du er ny eller eksisterende kunde, så står vi klar til at yde god service med stor faglighed og gode priser, fortæller Ronni Rasmussen.


Louis Nielsen · Østerbrogade 35 · Tlf. 96 32 52 39 · www.louisnielsen.dk

Related Articles