Bankrådgiverne er til rådighed syv dagen om ugen

Af Susanne

KRON er Sparekassen Kronjyllands landsdækkende online bank. Den adskiller sig på flere punkter fra de øvrige digitale bankmuligheder på det danske marked. Den er en full-service afdeling, som primært henvender sig til privatkunder samt mindre erhverv. Der særlige ved KRON er, at deres rådgivere er til rådighed med personlig rådgivning syv dage om ugen. Alle møder foregår online, og kunderne kan booke møder direkte i kunderådgivernes kalender. 

Du kan sidde derhjemme en onsdag aften og stille og roligt finde ud af, hvornår du har tid til at tage et møde med din private rådgiver. Ligesom det er tilfældet i de fysiske filialer, er du tilknyttet en fast rådgiver. “Det særlige ved os er, at vi altid er tilgængelig, så man kan booke et møde hos os og gøre det inden for en times varsel. Vi er selvfølgelig ikke til rådighed 24/7, da vi ligesom alle andre også holder fri. Men her er åbent hver eneste dag, hvilket giver en helt anden fleksibilitet i forhold til, hvornår vores kunder kan møde os,” siger Jesper Lund Sørensen, afdelingsdirektør KRON og tilføjer: 

”Samtidig er vi yderst fleksible over for, hvornår møderne kan passe ind i kundernes hverdag. Vi har åbent fra kl. 8.00 til 20.00 på hverdage og fra 10.00 til 14.00 i weekenden, men vi kan godt afholde møder udenfor de officielle tidspunkter,
hvis vi laver nogle særskilte aftaler. Så vi er et meget fleksibelt alternativ til de fysiske afdelinger,”
siger han. 

Nemme at komme i kontakt med

Udover den personlige relation går KRON meget op i, at det skal være nemt og gå hurtigt ift. at komme i dialog med banken. Hvis man henvender sig, får man et svar hurtigt, uanset om det eksempelvis gælder en låneforespørgsel, gode råd om pensionsordning, investeringer m.v. 

”Vi sætter hovedet på blokken og lover, at det her skal være nemt og i et tempo, som flere og flere efterspørger. Lige nu beskæftiger vi os meget med nye kunder i markedet, og vi hører ofte, at mange har svært ved at komme i kontakt med deres bank. Det er det, vi forsøger at gøre op med. Vi har et direkte nummer, man kan ringe til og intet callcenter som mellemled. Hvis jeg skriver til en kunde, er der et link i min signatur, som man blot skal aktivere, og så kan man se, hvornår jeg har tid til et møde,” påpeger Jesper Lund Sørensen. 

Han forklarer, at det gør, at de ikke er bundet af geografiske lokationer. Som kunde kan komme i kontakt med ham og de andre rådgivere, uanset om man er derhjemme, på farten i for eksempel et tog eller i udlandet. 

”Vi er hverken bundet af lokation eller tidspunkt på døgnet,” som afdelingsdirektøren formulerer det.  

Åbne og ærlige 

KRON startede i december 2021 med et team på seks rådgivere, hvor fire kom udefra fra andre pengeinstitutter, mens to kom internt fra Sparekassen Kronjylland. Det online banktilbud hviler på fundamentet af Sparekassen, og konceptet er undervejs udviklet i tæt samarbejde med kunderne, så det er tilpasset det, kunderne har efterspurgt.

De seks rådgivere er på hjemmesiden med fotos og info om deres arbejde, og det er derfor ikke et upersonligt callcenter, man mødes med, når man er i dialog med medarbejderne. 

”Vi er åbne og ærlige omkring det hele. KRON er ikke et discounttilbud; i stedet gør vi nogle ting i et andet univers og
på en anden måde, end man tidligere har set. Det, der betyder noget for os, er, at vi får en rigtig god relation til vores kunder. Hos os får kunderne aldrig bare et nej. Er der en situation, hvor vi fx ikke kan bakke op om et lån af en bestemt størrelse, så forklarer vi hvorfor – og hvad der skal til for, at det kan ske eller viser, hvad der er af alternativer. Vi ser ikke begrænsninger, men løsninger”,
understreger  Jesper Lund Sørensen. 

“Og hvad er det så, kunderne efterspørger? Lige nu handler det meget om tilgængelighed, ærlighed samt om god og tryg rådgivning. KRON kommer ikke til at sælge noget til kunderne, som de ikke har brug for”, garanter Jesper Lund Sørensen. 

Det ligger dybt i os og i Sparekassen. Selv om det foregår bag en skærm, vil vi gerne kunne se vores kunder i øjnene. Sparekassen er en solid selvejende koncern. Vi har dermed ikke aktionærer, vi skal dele vores overskud med, men kan bruge det på at gøre en lokal forskel, der hvor vores kunder er. Men også på løbende at uddanne vores medarbejdere og på at investere tid i at skræddersy nogle gode løsninger til den enkelte kunde. 

Forrygende modtagelse

KRON har kun været på markedet i halvandet år, og de har næsten ikke reklameret for sig selv, men starten er alligevel gået over al forventning med et fantastisk samarbejde med de nye kunder, beretter Jesper Lund Sørensen. 

“Vi skiller os særligt ud ved, at vores online rådgivning er personlig – det findes faktisk ikke på samme måde andre
steder. Det er dét budskab, vi nu ønsker at udbrede i hele landet. Hos os har du det bedste fra to verdener: En fast rådgiver, der giver dig rådgivning af høj kvalitet – og som endda lader dig vide, hvis der fx opstår nye fordele eller
er noget, du bør være opmærksom på. Og så den nemme online adgang, så du hurtigt får hjælp og ikke forgæves
skal vente på svar”,
fortæller Jesper.

Convenience hos KRON

I Sparekassen Kronjyllands digitale banktilbud KRON får du en personlig rådgiver, som du udelukkende møder online. KRON er måske relevant, hvis du ønsker et alternativ til bankens fysiske afdelinger og udover den personlige relation går op i convenience og hastighed. 

Sparekassen Kronjylland er en garantsparekasse og er dermed selvejende. Den er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter og har fysiske afdelinger over hele landet med blandt andet 9 afdelinger på Sjælland samt onlinemuligheden KRON, der er landsdækkende. 


KRON · www.sparkron.dk/kron

Related Articles