Indkøbsnetværket hjælper virksomheder med at opnå tidsbesparelser og lavere indkøbspriser hos leverandørerne. De har fokus på udgiftsposter, hvor den enkelte virksomhed sjældent selv er specialist.
Mindre virksomheder kan have svært ved at opnå rabatter og besparelser i samme grad som større eller statslige virksomheder. Og hvad gør man så, hvis man gerne vil opnå samme store indkøbsfordele? Man bliver medlem af Indkøbsnetværket, der er et netværk for mindre og mellemstore virksomheder, som ønsker at spare tid og penge ved at være med i et indkøbsfællesskab: Køb som du plejer, blot under en bedre indkøbsaftale. Det består i dag af mere end 3.000 virksomheder og er i en rivende vækst.
Fordelene ved Indkøbsnetværket er, at det giver volumen og en god mulighed for at opnå store rabatter hos leverandørerne. ”De indkøbs-ansvarlige hos vores medlemmer kan spare både tid og penge, når de lader os stå for at forhandle aftalerne. Ved at overlade arbejdet til os behøver medlemmerne ikke at bruge ressourcer på at finde de gode tilbud på Google, Pricerunner eller lignende. Prisanalyser tager tid! I stedet er det os, der forhandler priserne, og dermed kan de være trygge ved, at de får deres indkøb til de bedste priser. Vi fokuserer på ikke-strategiske indkøb, det vil sige primært på hverdagsprodukter, som virksomhederne sjældent har en specialviden om,” siger Susanne Bonfils, partner og indkøbsrådgiver i Indkøbsnetværket.
Udvalgte leverandører
Netværket udvælger typisk leverandører, hvor de mener, at kvaliteten er 100% i orden, og som kan tilbyde medlemmerne ordentlige priser. ”Vi har ikke et utal af leverandører, men satser i stedet på udvalgte leverandører, der opererer inden for områder, som vi synes er væsentlige for vores medlemmer. Et stort og vigtigt område er f.eks. energi, som mange virksomheder bruger mange penge på. Her kan vores aftaler sikre store fordele for virksomhederne, da vi har en stor viden om området og på en effektiv måde skaffer de gode aftaler,” pointerer Susanne Bonfils.
Indkøbsnetværket består lige nu af 15 konsulenter fordelt over hele landet med flere på vej. Hvis en konsulent i eksempelvis København har en god forbindelse i Skagen, så er det den københavnske konsulent, der står for kontakten. ”Men at vi sidder spredt ud over hele landet, giver flere fordele i forhold til, hvordan vi griber opgaverne an. Hvis der er behov for et lokalt møde, kan vi altid stille med en lokal konsulent. Det giver fleksibilitet.” siger Susanne Bonfils.
Indgående kendskab til branchen
Indkøbsnetværket har hovedkvarter på Islands Brygge 26 sammen med SMVDanmark, der arbejder for små og mellemstore virksomheder. Direktør Steen Egsdal stiftede Indkøbsnetværket, og var inden da manden bag Dansk Indkøb. Han har arbejdet med indkøb i 20 år og kender branchen indgående. Susanne Bonfils har siddet med i ejerkredsen siden september 2020, fordi hun synes, ideen og konceptet bag Indkøbsnetværket er den helt rigtige. ”Vi er fem medejere og alle konsulenter i netværket har sit eget cvr nummer. Jeg har tidligere arbejdet meget med effektivitet, og effek-tivisering har altid været en del af mit arbejds-dna. Jeg bliver ret stædig, når jeg kan se, at virksomheder ikke går den hurtige vej fra A til B, eller hvis noget kan handles under en bedre aftale. Derfor har jeg det meget fint med at beskæftige mig med de ting, Indkøbsnetværket står for. I bund og grund handler det om effektivisering og penge lige ned på bundlinjen.”
Det får du som medlem af Indkøbsnetværket
- Hjælp til at gøre virksomhedens- forretning mere effektiv,
når Indkøbsnetværket indgår indkøbsaftalerne - Dygtige og troværdige forhandlere til at indgå aftaler
- Personlig indkøbsrådgiver til indkøb inden for energi,
forsikring, tele og IT, kontor, bygning/håndværk og diverse - Gratis oprettelse
- Prissammenligninger og analyser
- Landsdækkende hjælp
Indkøbsnetværket · Islands Brygge 26 · 2300 Kbh. S · Tlf. 26 81 03 20 · www.indnet.dk