Louis Nielsen på Østerbrogade 35 har fået to nye ejere, som er fyldt med energi og entusiasme og opsatte på at styrke optikerkædens position på Østerbro.
For både chefoptiker Haider Alzahawe og butikschef Ronni Brandt var det et markant skifte, da de den
1. december 2018 overtog Louis Nielsen på Østerbrogade. Det har nemlig været lidt af en drøm for begge at blive partnere i den helt nyrenoverede butik, fortæller Haider Alzahawe. ”Jeg kommer fra Louis Niel-sens i Ryesgade i Aarhus, hvor jeg er uddannet og var i otte år. Her begyndte jeg som hverver uden for butikken og endte med at blive souschef. Selv om jeg måtte rykke teltpælene op fra Jylland, tøvede jeg ikke et sekund, da jeg fik tilbuddet om at overtage butikken her på Østerbro. Det var en udfordring, jeg ikke kunne sige nej til.”
Optikerbranche drager
Butikschef Ronni Brandt er ikke flyttet hertil fra en anden landsdel, men han har i stedet taget springet fra Bestseller i tøjbranchen til Danmarks største optikerkæde. ”Optikerbranchen har altid draget mig, og det at drive en forretning er vanvittig interessant. Jeg brænder for at få tingene til at gro, både når det gælder butikkens drift og omsætning, og når det gælder de mennesker, som arbejder her,” pointerer han.
Begge fremhæver den særlige kundeservice, Louis Nielsen er eksponent for, som en af de væsentligste årsager til, at de gerne vil arbejde for den store optikerkæde.
”Kunderne er altid i centrum, og den servicemindede indstilling passer perfekt til min profil. Efter hvert besøg får vi kundernes vurdering af deres oplevelse, så vi kan blive endnu bedre. Vi har glade kunder og flest i branchen i hele Danmark,” understreger Haider Alzahawe.
Når man besøger Louis Nielsen på Østerbro har butikken et fast setup, der sikrer den bedste behandling af den enkelte kunde af butikkens eksperter i hver fase: ”Hos os tager en medarbejder altid imod dig og sørger for, at du kommer til den såkaldte ”fortest”. Herefter kommer optikeren indover og foretager selve synsprøven. Dernæst henviser optikeren til en assistent, der hjælper med at finde det rette stel,” fortæller Ronni Brandt og tilføjer: ”Det er vigtigt, at vi har eksperterne på deres rigtige plads, så kunderne får den bedste service, vejledning og oplevelse hver gang.”
Unikt sundhedstjek og øjenlægesamarbejde
Tidligere gik et besøg hos optikeren i korte træk ud på at købe et par dyre briller eller kontaktlinser. Louis Nielsen gjorde op med den tankegang og begyndte at sælge billige briller med samme kvalitetsglas, som de øvrige optikere kunne tilbyde. ”Vi forsøger altid at være foran de andre på markedet. Som for eksempel med vores sundhedstjek. I dag kommer kunderne også herind for at få undersøgt øjnene, og sundhedstjekket kan vitterligt gøre en forskel. Da jeg arbejdede i Aarhus, bestilte en 30-årig kvindelig kunde en synstest med sundhedstjek hos os, da hun havde et sløret syn. Jeg foretog et sundhedstjek af hendes øjne og opdager, at noget trykker på hendes synsnerve.”
”Er der sygdomstegn hos en patient, sender vi straks sagen videre til vores lukkede øjenlægenetværk. De svarer hurtigt tilbage med en faglig vurdering – det gør de senest inden for 72 timer – og i tilfældet med den 30-årige kunde, var der ingen tvivl: Hun skulle undersøges med det samme. To dage senere blev hun opereret for en knude på størrelse med en golfbold i hjernen.
Vi laver et komplet synstjek og undersøger alt omkring øjnene. Vores nye øjenlægenetværk er integreret som en fast del af vores eksisterende sundhedsydelser og vi er de eneste i branchen der har dét setup. Sundheds- tjekket koster kun 195 kr.,” fortæller Haider Alzahawe.
Miks af ungdom og erfaring
Da Ronni og Haider overtog butikken på Østerbro, fortsatte tre af de tidligere medarbejdere, mens hele seks nye er kommet til, så de i dag er oppe på ni – heraf tre optikere og seks assistenter. ”Flere af de nye medarbejdere kommer fra andre Louis Nielsen-butikker, og de har solid optisk erfaring indenfor sundhedstjek. Her er et frugtbart miks af unge og erfarne, som fungerer godt sammen,” fortæller Ronni Brandt og opfordrer alle østerbroere, der har brug for en grundig undersøgelse af synet, nye briller eller kontaktlinser, til at kigge forbi.
”Vi har desuden mange gode brillebrands på hylderne, herunder det franske modehus Balmain og danske DAY Birger et Mikkelsen og i løbet af foråret får vi tre eksklusive designerbrands, vi har store forventninger til. Vi har store ambitioner for vores dejlige Louis Nielsen-butik her på Østerbro,” slutter Ronni Brandt og Haider Alzahawe.
Louis Nielsen er Danmarks største optikerkæde
Her er øjensundhed og kvalitetsbriller og linser til en fair pris i højsædet. Ud over faste lave priser på briller, fører Louis Nielsen en række mærkevarebriller. De har altid tilbuddet 2 for1 på brillestel, så man kun betaler for den dyreste brille. Tilbuddet gælder for briller, der koster 795 kr. og derover. Kundeservice vægtes højt, hvilket ses af Louis Nielsens Trustpilot-score, der har en vurdering på 9,1 ud af 10 på baggrund af næsten 10.000 bedømmelser. Det er med afstand den største kundetilfredshed i branchen.
Louis Nielsen · Østerbrogade 35 · 2100 København Ø · 96 32 52 39 · www.facebook.com/louisnielsen.osterbrogade