Hvis streaming, hjemmearbejde og gaming er kendte begreber i dit hjem, ved du, at hurtigt og stabilt internet giver ro på bagsmækken – og at det modsatte kan være en belastning. Du har måske også bemærket, at de fleste udbydere for tiden hæver internetpriserne igen, så du skal betale mere for det samme. Men sådan behøver det ikke være.
Det er vigtigt, at man kan regne med sin internetforbindelse i hverdagen, og hvis man kan vælge en løsning, som er bedre og samtidig billigere, er det en bekvem måde at spare penge uden at gå på kompromis med livskvaliteten. Fiberby leverer hurtigt og stabilt internet for 125 kr. om måneden, og netop fordi streaming, hjemmearbejde og gaming er populært som aldrig før, oplever Fiberby for tiden stor efterspørgsel.
Nemt og bekvemt at spare
Jakob Frederiksen, direktør i Fiberby, opfordrer andels- og ejerforeninger i Storkøbenhavn til at overveje at installere deres egne internetstik. Der ligger nemlig en besparelse på et par tusinde kroner om året til hver beboer. ”Det koster selvfølgelig et beløb per lejlighed at få installeret, typisk omkring 3.500 kr., men det er typisk tjent ind på kort tid. Det er nemt at regne ud, når man ser, hvor meget man betaler i dag.”
Bor man i en andels- eller ejerforening, kan man foreslå, at foreningen installerer et netværk. ”I den nuværende situation, hvor mange oplever stigende priser, er en blivende, årlig besparelse på et par tusinde kroner en nem og bekvem måde at spare, og mange kan samtidig opleve en forbedring af forbindelsen og servicen,” siger Jakob Frederiksen, som har stået i spidsen for Fiberby siden 2000.
Klogt at eje internetstikket
Fiberbys grundfilosofi er, at når beboerne i f.eks. en andelsforening går sammen om at få internet, får de hurtigt, stabilt internet med kompetent og hjælpsom kundeservice samtidig med at de sparer penge.
Fiberby adskiller sig fra de store udbydere ved, at boligforeningen selv ejer internetstikket (kablerne i ejendommen) i stedet for at leje dem af f.eks. Yousee, Norlys eller en anden internetudbyder. ”Hvis man f.eks. er kunde hos Fastspeed eller Hiper, går en del af abonnementsprisen til en lejeudgift til f.eks. Yousee eller Norlys. Men når boligforeningen selv ejer netværket, er beboerne fri for lejeudgiften, og det adskiller Fiberby fra de dyrere konkurrenter.” Det fortæller Jakob Frederiksen fra Fiberby, som i dag leverer internet til over 900 boligforeninger i Storkøbenhavn.
”Er man ikke tilfreds med Fiberby, kan man nemt skifte os ud. Men hvis man er utilfreds med en internetudbyder, som ejer kablerne i ejendommen, kan man reelt ikke skifte dem ud. Fordi man bare kan fravælge Fiberby, er vi nødt til at sikre, at forbindelsen er optimal, og ikke mindst at vores kundeservice er god. Gør vi det ikke godt nok, kan folk bare finde en anden udbyder. Det kan man ikke med de store, landsdækkende leverandører,” påpeger Jakob Frederiksen.
Kundeservice skal spille
Hvis man som internetkunde har brug for hjælp, er det vigtigt, at der er kort ventetid i telefonen og at man får vejledning, som er venlig og kompetent. Dér oplever kunderne ofte forskel på udbyderne, fortæller Jakob Frederiksen. ”Forbrugernes bedste mulighed for at vurdere serviceniveauet hos en udbyder, er nok deres anmeldelser på Trustpilot. Hvor mange stjerner har udbyderen, og hvad skriver kunderne? siger Jakob Frederiksen, og fremhæver, at Fiberby er lidt stolte over at være kundernes favorit på Trustpilot.
Fiberby · Tlf. 88 77 87 58 · www.fiberby.dk