De bedste og nemmeste rammer til din havefest

Af Susanne

Firmaet Din Havefest sørger for at skabe de perfekte rammer for dine gæster med deres telte og alt det tilbehør, der skal til for at skabe en fantastisk havefest.

Havefester er hyggelige og personlige og kan ofte byde på fester, man ikke glemmer lige med det samme. For nogle kan de dog virke uoverskuelige, men med hjælp fra Din Havefest bliver festerne nemmere, sjovere og budgetvenlige. Med deres telte skaber de store, smukke og trygge rammer, så man kan få sin drømmefest uden at skulle bekymre sig om vind, vejr og hårdt arbejde. Derfor sørger Din Havefest altid for opsætning og nedpakning af telt og kommer med forslag til flotte teltopstillinger og fine billeder, så de i samarbejde med kunderne kan skabe drømmefesten.  

Din Havefest tilbyder fri fragt, opsætning og nedpakning af alle deres telte, når man bor på Sjælland og lejer et telt. Det gør de som det eneste telt- og festudlejningsfirma. Det medfører, at det er meget gennemsigtige priser, når man lejer telte hos dem. Her er ingen skjulte ekstrapriser; teltene koster det, der står på hjemmesiden www.dinhavefest.dk, og der kommer ingen yderligere gebyrer på. 

“Vi prøver at gøre det nemt og gennemsigtigt for vores kunder. Er det nemt, kan man slappe af og nyde sin fest fuldt ud,” siger stifter og ejer af Din Havefest, Andreas Nørbjerg. Han fortsætter: “Det var os, der startede trenden med de gennemsigtige panoramatelte, hvor man kan se ud igennem taget, siderne og gavlene. De er blevet meget populære til bryllupper, konfirmationer og andre events,” fortæller han. 

Telte giver god tid til at forberede fest

Når man bruger Din Havefest, kommer de ud nogle dage inden festen starter og sætter op og tager siden teltene og udstyret ned søndag eller mandag, hvis festen for eksempel har fundet sted lørdag. Så man har altid minimum en dag med teltene opstillet til at forberede den store begivenhed. Det gode ved at leje telte i forhold til et selskabslokale er, at man ikke behøver at være ude af lokalet eksempelvis kl. 2.00 om natten eller meget tidligt næste morgen, forklarer Andreas. “Med teltene har man god tid til både at pynte op og gøre sig klar, og man bliver heller ikke smidt ud af et lokale meget tidligt. Folk skal bare sørge for, at mad og drikkelse m.v. er væk, og så klarer vi teltene, møblerne osv. Ved større bryllupper og lignende forsøger vi altid at komme om mandagen, så folk har mere tid til de forskellige ting,” siger han. 

Gode råd til en vellykket havefest

Din Havefest har en række gode råd til en vellykket havefest på deres hjemmeside. Vi har plukket lidt i dem, og man kan få dem uddybet på dinhavefest.dk under tips og tricks. Skal teltet til festen være et panoramatelt eller et klassisk hvidt telt? Panorama er klart det flotteste, men kan blive varmt, hvis solen står på midt på dagen en varm sommerdag. Bemærk at alle siderne på alle Din Havefests telte kan fjernes, så der kan komme lidt gennemtræk. Pladsen i teltet afhænger af, om man skal sidde ved aflange eller runde borde, samt hvor mange ekstra ting der skal være plads til (f.eks. bar, dj, buffetbord mm). Tommelfingerreglen er, at aflange borde kræver mindre plads end runde borde. Der bør altid være gulv i teltet. Så står bordene og stolene mere stabilt, og hvis det regner, bliver det ikke vådt. Det er desuden nemmere at danse på. I forhold til varme, kan man leje en varmekanon, hvis det er koldt, og til aftenen eller natten, kan små tæpper og lignende være rigtig gode. 

Vær på forkant med naboer 

Drikkevarer er en vigtig del; skal man have fadølsanlæg, dåseøl og sodavand, laver man et tag selv drinksbord, eller skal man bestille bartendere? Sørg altid for at der er masser af isterninger. En god idé kan også være at leje et ekstra køleskab, som kan stå inde i teltet. Har man selv service, som skal vaskes op, så overvej engangsservice til desserten/natmaden, så kan tjenerne sendes hurtigere hjem, eller man har mindre besvær næste dag. Lejer man service, så husk en ekstra kuvert, hvis noget går i stykker. Efter måske den bedste fest i ens liv, så er oprydningen måske ikke det sjoveste, men man kan sætte penge af til, at andre står for den kedelige del dagen efter festen. Eller man kan invitere nogle gode venner/familie, som har deltaget til festen hjem til morgenmad og oprydning (og måske en reparationsøl). Husk, Din Havefest står selvfølgelig for hele nedpakningen af teltet. Og sidst, men ikke mindst, skal havefesten holdes i et tættere bebygget område, så er det sjovest at være på forkant med naboerne. Skriv på byens/områdets Facebookgruppe, at man skal holde fest, eller skriv en lille hilsen og læg i de nærmeste naboers postkasser evt. med en lille chokolade. Så bliver alle mere positive over for festen. 

Uanset hvad man vælger, får man de bedste rammer, hvis man benytter Din Havefest, som altid har fri fragt og opsætning af telte på Sjælland. Bemærk i øvrigt at Din Havefest ud af 49 anmeldelser på Trustpilot har fået 5 stjerner og masser af ros af de 47 kunder, og at man altid kan få en god, venlig og værdifuld dialog med firmaet, der brænder for at få de mest tilfredse kunder.

Frisk pust i branchen

Telt- og festudlejningsfirmaet har base i Køge, og de kan stort set tilbyde alt til rammerne for en god fest. Det handler om telte, gulve, borde, stole, lys og lyd, service, forskellige slags møbler m.v. De er godt 10 ansatte, som kommer med et ungt og friskt pust i branchen. “Vi kommer altid med godt humør ud til kunderne, hvilket vi meget ofte får masser af ros for,” siger Andreas. Din Havefest kører gerne ud til kunden og tager en snak om festen og måler op i haven mod et gebyr på 600 kr. “Det er ikke alle, der har en kæmpehave til rådighed, så ind imellem må vi lave nogle specialløsninger med f.eks. en busk eller et træ inde i teltet. På vores hjemmeside kan man se alle vores priser, så man ikke er i tvivl om, hvad tingene koster.”  


Din Havefest · Tlf. 22 66 70 67 · info@dinhavefest.dk · dinhavefest.dk · facebook.com/dinhavefest · instagram.com/din_havefest/ 

Related Articles