Bank uden volapyk

Af Susanne

Hvis du har set BankNordik humoristiske kampagne, der tager kampen op mod uforståeligt banksprog, har du muligvis også set filmen om Lars, der kæmper med at blive volapykfri. Og så har du måske også fået en ganske god ide om, hvad BankNordik står for. Det er en bank, der gerne vil kommunikere enkelt og forståeligt med sine kunder i stedet for at bruge uforståeligt banksprog, der kan medføre utryghed og misforståelser. Vi har været på besøg i den nyligt renoverede filial på Østerbrogade, hvor Brian Skov Henriksen er filialleder.

Rådgivning efter kundernes behov

I BankNordik lægger man vægt på at tilbyde rådgivning og services, som er tilpasset kundernes behov. ”De fleste bankforhold kan i dag ordnes online, men i BankNordik er vi der også i situationer, hvor vores kunder har behov for at komme ned i banken og tale med en “levende” rådgiver,” fortæller Brian Skov Henriksen og uddyber: ”Det kan eksempelvis være de ting, man skal have for øje som boligejer, eller hvis man vil købe en bolig.

Rådgiveren kan være med til at sikre, at man ikke kun fokuserer på selve boligkøbet, men at der bliver taget hånd om hele ens økonomi i forhold til den store beslutning, som et boligkøb jo er.”

Nærvær og forståelse

”Vi hører om for mange sager, hvor folk har købt deres drømmebolig, uden at de har fået den nødvendige rådgivning, der kommer hele vejen rundt om økonomien, og som også tager højde for uforudsete livsbegivenheder. Har man husket at tjekke, om man kan blive siddende i boligen, hvis man bliver ramt af en kritisk sygdom, invaliditet eller mister sit arbejde? Vi står for den grundige helhedsrådgivning med nærvær og forståelse, og vi tør stille de svære spørgsmål, der er nødvendige for at give kunderne de bedste forudsætninger for at træffe det rette valg med tryghed i maven. Samtidig ser vi det som vores fornemste opgave at kommunikere i øjenhøjde, så alle kan forstå deres egen økonomi,” siger Brian Skov Henriksen.    

Bank for de unge

Efter ombygningen af lokalerne på Østerbrogade, kan BankNordik tilbyde sine kunder i området mere moderne og behagelige omgivelser. Desuden er BankNordiks Ungdomsbank også flyttet ind i lokalerne. Ungdomsbanken blev oprettet for nogle år siden og specialiserer sig i at rådgive kunder mellem 18 og 28 år, som får fordelagtige vilkår og mange gratis tjenester i banken. I Ungdomsbanken vil de gerne hjælpe de unge danskere til at blive mere bevidste om deres egen økonomi, så det ikke er mor og far, der står for det hele. ”Når de unge får indsigt i, hvad en sund økonomi er, er chancen for, at de fx holder sig fra de fristende, men alt for dyre kviklån, meget større. I Ungdomsbanken er vi sat i verden for at rådgive de unge, bl.a. når de flytter hjemmefra, er studerende eller skal købe deres første bolig. Og vi hjælper dem med ikke at hoppe i de økonomiske fælder, der omgiver dem.

”På vores nye hjemmeside har vi dedikeret et univers til de unge kunder, hvor de kan hente viden og inspiration til deres økonomi og bl.a. lægge deres første budget,” fortæller Thomas Eik Jensen, teamleder i Ungdomsbanken, der også fremhæver, at Ungdomsbanken har forholdsvis unge rådgivere, der forstår, hvordan det er at være ung.”

Lokal tilknytning

BankNordik afholder løbende arrangementer for østerbroerne, og banken støtter blandt andet B93’s nanofodbold for de 3-6-årige med tøj og forskellige artikler. Banken var med til den første træningsdag efter sommerferien og uddelte præmier til spillerne. For filialleder Brian Skov Henriksen handler det om at give værdi for børnene, ligesom det handler om at give værdi for kunderne, når BankNordik rådgiver dem om økonomien – ligetil, enkelt og troværdigt – uden nogen form for volapyk! 


Bank Nordik · Østerbrogade 43 · 2100 Østerbro · Tlf. 76 97 80 00

Related Articles